Čas od času děti fotím u nejrůznějších aktivit. Podívejte se, co všechno se u nás ve třídě děje.
Páťáci se seznamují s desetinnými čísly - sčítají je, odčítají, porovnávají, ... Jde to překvapivě dobře, baví je to a je to prý "jednoduché". S kartičkami děti pracují rády - každý si ze začátku vybírá úlohy na své úrovni. Postupně si děti úlohy ztěžují - a nebojí se ani opravdu těžkých výzev.
Prvňáci si vytvořili svůj vlastní obrovský matematický pracovní list. Z gradovaných karet nakl. H-mat o.p.s. si vybrali úlohy, které na něj chtějí nalepit. A tak se na jejich A3 začaly objevovat úlohy se součtovými trojúhelníky, rytmem, krychlovými stavbami, dopočítáváním, ... Každý má svůj list jiný - a všichni toho velmi mnoho vypočítali.
Páťáci se věnovali složitější úloze - měli postavit krychli z trojbokých jehlanů. Kolik jich budou potřebovat? Jaké budou mít rozměry? Nebylo to vůbec jednoduché. Ale protože jsme před tím zkusili složit krychli z tetraedrů, věděli jsme, jak na to.
Prvňáci zkoumali zvířata - a vyzkoušeli si také pracovat na společné práci. Vytvořili si svou ZOOLOGICKOU ZAHRADU. Zatím ještě není úplně hotová, děti chtějí pokračovat dál a dál, ale základy už máme. Je potřeba přečíst si o zvířeti, podívat se, jak vypadá, nakreslit ho, napsat informační tabulku, dát ho do výběhu, dokreslit cestu, podívat se, aby nepřekáželo ostatním zvířátkům, domluvit se s ostatními na tom, kde může v zoo být, ... je toho plno.
Prvňáci se seznamovali s novým prostředím Hejného metody - s parketami. Práce s dřevěnými pomůckami je moc bavila a všichni si ji užívali. Už jen naskládat parkety do dané podlahy byla velká zábava. A co teprve další úlohy, které nám nabízí učebnice?
Prvňáci lepili papírové řetězy. Dokážeme udělat tak dlouhý řetěz, jak měříme my všichni dohromady? Můžeme se o to pokusit...
Ale radši to ještě přeměříme - nejlépe v tělocvičně:
Chybí nám délka Filipa a ještě hlava Lukáše. Takže ještě chvilku... A máme to :)
Žádné komentáře:
Okomentovat