pátek 13. listopadu 2015

Náš Jonáš peče chleba

Děti dostávají týdenní úkoly. Je na nich, kdy je udělají, termín odevzdání je čtvrtek. Úkoly jsou jak povinné, tak nepovinné. Jonáš ze třetí třídy dostal jako nepovinný úkol upéct chleba a popsat pracovní postup. Dneska jsem byla úplně paf (a nejen já) - Jonáš přinesl do školy chleba, máslo, sůl, pracovní postup v sešitě a celou fotoknihu, která ukazovala, jak Jonáš postupoval.

V kruhu všem vysvětlil, jak se chleba peče. Víme, jak dlouho už mají Jonášovi rodiče doma kvásek, jak je skvělé, že je vlastně nesmrtelný, co všechno se může dát do těsta, jak dlouho chleba kyne, na co si dát při pečení pozor, ...





Ráno byl chleba ještě teplý - my ho ochutnali o přestávce a všichni jsme měli boule za ušima. Taková dobrota!!!


Moc chválím Jonáše - vůbec jsem nečekala, jak detailně a perfektně se úkolu zhostí. Mám velkou radost z toho, že si on i jeho rodiče našli čas a společně chleba upekli. Mám velkou radost z toho, že se s ním pochlubil. Mám velkou radost, téměř všechny děti dělají nepovinné domácí úkoly... :)

A největší radost mám z toho, že děti v kruhu samy navrhly, že by mohly vytvořit školní kuchařku. Popis pracovního postupu si vyzkoušely už při společném pečení štrúdlu a chtějí pokračovat. Prodloužený víkend se chtějí věnovat kuchtění. Jsem zvědavá, s jakými recepty přijdou další... :)

A kdybyste někdo chtěl vyzkoušet chleba podle Jonáše, postup je tady:









Žádné komentáře:

Okomentovat