úterý 7. března 2017

Zvířátka za maskami

Zvířátka dědy Lesoně si užívala masopustu a schovala se za masky. Které zvířátko je za jakou maskou? To byla jedna z dnešních výzev v hodině matematiky.

Se zvířátky počítáme často. Ale dnes poprvé si děti samy od sebe začaly pomáhat písmeny - už je prý nebavilo vykreslovat symboly. A tak Roman jako první napsal rovnici PK = hh. Víte, co znamená?
Jde o příklad e) na obrázku. Jeden pes a jedna kočka mají sílu jako dvě husy. Pro toho, kdo nepracuje s matematikou prof. Hejného, může jít o nesmyslnou větu. Ale my víme :)


Roman prozradil svůj způsob ostatním.
"Jak rozeznáš kočku a kozu?" ptala se jedna z holek.
"Kozu značím jako KO," odpověděl Roman.
"Ale kočka může být taky KO," odpověděla spolužačka.
"Ale já jsem si to zavedl tak, že K je kočka a KO je koza," stál si za svým Roman.
"Tak to jo," souhlasila B.

A tak zatímco někdo ještě zůstal v jazyku obrázků, někdo si Romanův způsob vyzkoušel a začal používat. A v tom se mi (mimo jiné) matematika prof. Hejného líbí. Každý si najde to, co mu vyhovuje. A každý svým způsobem dojde k cíli.



Z toho, že jsme bez problémů a s přehledem zvládli všechny úlohy, měli radost všichni. A já mj. i z toho, jak děti dokážou popsat svůj způsob řešení. V úloze k) např. Anička prozradila: "Od dvou koz odečtu myš a pak to vydělím třemi. Takže je to pak už jasné, že za jednou maskou je husa. Protože deset mínus jedna je devět děleno třemi je tři."


Žádné komentáře:

Okomentovat