čtvrtek 11. října 2018

Soví den

V rámci tematického dne jsme se dneska věnovali SOVÁM. Lépe řečeno hlavně jednomu druhu, a to SOVĚ PÁLENÉ, kterou jsme adoptovali v Huslíku.

Badatelé z první i páté třídy zkoumali sovy ze všech stran.

Začali jsme skládačkou. Prvňáci dostali deset kousků a měli z nich složit hrdinku dnešního dne. Povedlo se to docela dobře, i když to vůbec nebylo jednoduché.












Páťáci měli úkol složitější. Připrav puzzle pro svého spolužáka! A tak se začalo stříhat... Ne všichni měli na paměti, že by jejich spolužák měl obrázek taky složit. Nikdo nikomu nic nedaroval... Až při skládání si mnozí uvědomili, že tohle nebyla ta správná cesta... Uvidíme, jak to bude příště :)














Páťáci celý den sbírali malé sovičky, které postupně lepili na svůj soví strom. Za plnění jednotlivých úkolů si jich mohli vysloužit plno. Jedním z úkolů bylo dokreslit polovinu sovy do čtvercové sítě. Osová souměrnost nám dává zabrat. Ale povedlo se.




Prvňáci mezitím stříhali malé sovičky a řadili je podle velikosti. Pak jsme je ještě vybarvili podle diktátu a ukazovali si, která je PRVNÍ, POSLEDNÍ, která je VEDLE ŽLUTÉ nebo TŘETÍ ZLEVA. Pravolevá orientace ještě někomu dělá potíže, ale poctivě trénujeme :)






Další matematický úkol připadal prvňáčkům velmi jednoduchý. Počítali prvky sovích množin a hledali stejné sovy. Číslice už nám jdou zapisovat celkem dobře, takže jsme tuto část sovího dne zvládli bez problémů.







A pak ještě naše oblíbené krokování. Jak daleko dojde sova, když má jít pět kroků? A co druhá sova, která jde tři kroky? Kolik kroků musí udělat, aby byla vedle první sovy? Děti si dávají pokyny úplně samy, dokonce dnes poprvé využily i šipkové zápisy.







U páťáků se mezitím počítaly obsahy a obvody sovích voliér. A taky jsme přepočítávali dny výpravy - kolik dní je 100 hodin? A kolik 10 000 hodin? Kolik je to měsíců? To všechno jsme zvládli. A průběžně jsme lepili sovičky na naše stromy.





Prvňáci zvládli projít sovím bludištěm...




a páťáci zatím sepisovali, co všechno vědí o sovách a co by se chtěli dozvědět. Následně pracovali s odborným textem a doplnili tabulku u nové informace.






Vytvořili plno otázek metodou Rybí kost (aktivita kritického myšlení) a získávali další sovičky.

I prvňáci četli o sovách. Lepili věty a psali je.











A jen tak mimochodem jsme se naučili další písmenko, S. Zvládli jsme ho napsat do písanky.





A přečetli jsme si další texty o sovách.






Některé věty jsme sami napsali.




A pak došlo na závěrečný kvíz.
Využili jsme otázek páťáků a udělali soutěž ve znalostech. Zábava to byla veliká. A tolik nových informací...




Doplnili jsme poslední sovičky na naše stromy







a pak už jsme jen pomocí "TEPLOMĚRU" ukázali, jak se nám dnešní dopoledne líbilo. Ruce dole znamenají VŮBEC, ruce nahoře BEZVA TO BYLO. U nás dnes takto:




Žádné komentáře:

Okomentovat