čtvrtek 10. ledna 2019

Loďka, plány krychlových staveb, pokusy a taky jedno video

U prvňáků se pořád něco děje. Tento týden se učíme písmenka Ď, Ť, Ň. Co takhle si složit z papíru LOĎKU?

Vypadá to jednoduše, ale taková legrace to zase není. Podle návodu zatím nejsme schopni lodičku postavit. Ale když se díváme jeden na druhého, jde to lépe.

Přehnout papír, přesně zaměřit, kde se bude ohýbat, dodržovat pravidla a postup - to je opravdu velmi těžké. Budeme muset víc trénovat.












Tak nakonec každý svou loďku má. Zbývá vyzkoušet, jestli naše lodičky plavou.











Plavou!

A co ostatní předměty? Které plavou ve vodě a které se potopí? V prvouce jsme dali dohromady hypotézy - plave vidlička? A hrací kostka? Kovová, nebo dřevěná? Jak to bude?

Doma jsme naše domněnky ověřili pomocí pokusů. Všechny děti přinesly svá řešení do školy a dlouze jsme o nich diskutovali.

A jak je to vlastně s vodou? Jak vypadá hladina v lahvi? Zkusíme nakreslit, jak si představujeme, že bude vypadat voda, když se láhev natočí nebo položí. To je horní část stránky.
Pak si naši hypotézu ověříme experimentem - a najednou je všechno trochu jinak :) Ale výsledek pokusu zakreslíme do listu. Aha!



Ale vraťme se k písmenkům. Najdeme v té haldě slov ta, která v sobě mají Ď, Ť, Ň? Není jich moc, ale najdeme je. Dáme na tabuli a pak je napíšeme do sešitu.





V matematice pokračujeme ve stavbách z krychlí. Dnes jsme zavedli plány - zahrádky, na kterých naše stavbičky stojí. Nejprve zkusíme vyzkoumat, jak takové plány fungují - a když na to přijdeme, tvoříme vlastní. Nejdřív nakreslíme plán a pak na něj postavíme stavbu.

Kreslíme plány i pro své spolužáky...



















A u stavbiček ještě zůstaneme. Poznáte podle zápisu v tabulce, která krychle je schovaná a není vidět? My ano - bezpečně. Podívejte se na vysvětlení Fandy:



Je toho plno během dvou dnů, že? A to jsme ještě plno dalších aktivit, her, úkolů, úloh a diskusí nepopsali :) My je totiž radši prožíváme, než abychom o nich sáhodlouze psali :) ...

Žádné komentáře:

Okomentovat