Prvňáci se minulý týden učili písmenko J a tak jsme si všichni udělali JEŽČÍ DEN.
Pojďte se s námi podívat, co všechno se u nás dělo (a plno věcí navíc, co se do fotek nedá schovat)...
Na začátku jsme utvořili smíšené týmy. Každý prvňák si na pomoc pozval pár druháků. A dávali jsme dohromady všechno, co víme (nebo si myslíme, že víme) o ježkovi.
Informací se sešlo plno. Ježek má bodliny, má dvě oči, dupe, taky chodí se skřítky na mlíčko (pak jsme zjistili, že se jedná o Ježíška), nejí jablka, ... Dali jsme dohromady i otázky, na které se chceme dozvědět odpověď. Děti zajímalo, proč má ježek bodliny, proč je tak malý, čím se živí, proč má děti, ... a plno dalších zvídavých dotazů.
Prvňáčci si zkusili grafomotoriku na ježčích bodlinách...
A pak si taky svého ježka vyrobili. Dá to práci nastříhat bodliny a nalepit je. Taky dokreslit fousky, správný počet nohou a oči... nebo oko? Z jaké strany na ježka koukáme?
Druháci měli náročnější úkol. Po třídě byly nalepené lístky s dalšími informacemi o ježkovi. Dát je dohromady, zapamatovat si je, přenést v mysli ke své lavici a odpovědět na otázky, to nebylo nic jednoduchého.
A co si ještě pustit film o ježkovi? Zvládli jsme to v češtině i v angličtině. Věděli jste, že jeden ježek má 7 - 8 000 bodlin?
Půjdou nám ježci vymodelovat? Jeden ježek na celou skupinu? K dispozici máme párátka a modelínu. Zvládneme to společně? Domluvíme se?
Zvládli jsme to. Každý na své úrovni, každý originálně a po svém. Ale výsledky stojí za to, co říkáte?
Těšíme se na další podobné dny. Dětem se ježčí den líbil (a mně taky, musím říct) :)
Žádné komentáře:
Okomentovat