úterý 30. května 2017

VZPoura úrazům a třeťáci

Pondělní návštěva Pavla a Zbyňka vyvolala nebývalý rozruch. Děti přišly druhý den do školy plné dojmů, v některých rodinách se otvíraly anatomické atlasy, jinde probíhaly vášnivé diskuse (děkuji rodičům za aktuální sdílení) :)

A tak jsme se dnes ještě k tématu vrátili - formou komiksu jsme vymýšleli nový příběh dítěte na vozíku (a zároveň se učili, jak psát přímou řeč).


Ale také jsme (ještě včera odpoledne) psali reakci na návštěvu obou pánů. Přečtěte si, jak děti setkání vnímaly:


 

 Pavel a Zbyněk
Překvapilo mě, že jsou na vozíčku. Zaujalo mě, že Pavel skončil na vozíčku při skoku do bazénu a potom narazil hlavou do zdi bazénu. Zbyněk při triatlonu jel na kole do zatáčky, prudce zabrzdil a přepadl přes řídítka a dopadl na záda. Líbilo se mi, jak nám všechno vysvětlovali.
Nelíbilo se mi, že skončili na vozíčku. Je mi jich líto. Zaujalo mě, že Zbyněk je na vozíčku 23 let. A Pavel 5 let. Zaujalo mě, že vozíčky jsou skládací. A taky, že vozíčkáři můžou řídit auto. Taky jsem se divila, že vozíčky jsou vyráběné na každého vozíčkáře trochu jinak. Je zajímavé, že existují i sporty pro vozíčkáře.
Bylo zajímavé, jak nám ukazovali, jak nasedají do auta. Líbilo se mi to, že nám pouštěli videa. Oběma děkuju za sdílení!


Pavel a Zbyněk:
Co mě překvapilo? Že i když jsou na vozíčku, radost jim to nezkazilo. Zaujalo mě, že Pavel má poruchu rukou. Zaujalo mě, že Zbyňkovi je už 42 let. Vyprávěli nám o tom, jak se k vozíčku dostali. Pavel se k vozíčku dostal tak, že naboural hlavou do zdi bazénu.


Pavel a Zbyněk:
Co mě překvapilo? Že se o nás taky trochu starali. Mohli jsme se jich na něco ptát. Že jsme nic nepsali. Co mě zaujalo? Všechno. Jejich auta. Co se mi líbilo? Jejich auta. Jejich vozíky. Co se mi nelíbilo? Že byli na vozíčku a že se jim stala tak nepříjemná věc.


Pavel a Zbyněk:
Mě se líbilo: Byli upřímní a hodní a nebáli se odpovědět na soukromé otázky. Zaujalo mě, že Zbyněk je na vozíčku už 23 let.


Zbyněk a Pavel:
Když k nám přijeli dva páni na vozíčku, nevěděla jsem, kdo to je. Když se nám představili, tak už jsem to věděla. Ten s tmavě modrém triku je Zbyněk. A ten v tom světle modrém triku je Pavel. Říkali nám, co se jim stalo. Zaujalo mě, že mají tak dobrá auta. Líbí se mi, že jsou šťastní. Nelíbí se mi, že jsou na vozíčku. Je mi jich líto. Překvapilo mě, že mají trika stejné barvy.


Pavel a Zbyněk:
Překvapilo mě, že Zbyněk je na vozíčku už 23 let. Pavel teprve 5 let. Co mě zaujalo? Hustý kola. Že umí hrát hodně her. Že Zbyněk si to udělal při závodech. Namáhal se moc. Co se mi nelíbilo? Že zrovna oni dva museli skončit na vozíčku. Co se mi líbilo? Jak nám to vysvětlovali. Co sami nepřekonají? Schody. Doufám, že se jim bude dařit.


Vozíčkáři
Nevěděl jsem, že vozíčkáři mají taková auta. Dá se sportovat. Dá se plavat. Můžou ochrnout prsty. Vozíčkář nemůže chodit. Nemůže se moc hýbat. Hodně věcí nemůže dělat. Nedosáhnou na vrchol tabule. Jezdí pomalu. Mají stroje na cvičení.






Žádné komentáře:

Okomentovat