sobota 11. listopadu 2017

Zkoumání vesmíru

V rámci tematické výuky zkoumáme vesmír. Páťáci společně tvoří obrovský plakát vesmíru. Zatím mají několik planet, Slunce a tmavý prostor. Pracují usilovně, práci si rozdělují, většina z nich si dobrovolně vzala úkoly i na doma. Až budeme mít výsledek, určitě se pochlubíme - a rádi.

Díváme se na videa, čteme encyklopedie, zkoumáme internet, kreslíme, čteme a píšeme.



Čtvrťáci se připojili alespoň v rámci úkolníčku, ve kterém se dozvěděli o zvířecích návštěvnících kosmu. Podle reakcí dětí měl úkolníček úspěch - už víme, že první se do vesmíru podívaly mušky, následovalo je ale plno dalších zvířat.

Koho bychom si vzali my, kdyby byla v raketě další tři volná místa? I nad tím přemýšlely. A jak by asi vypadal pohled z vesmíru? Komu bychom ho napsali? O čem by byl? A co by bylo na obrázku?

Děti tvořily i otázky pro letecké středisko. Chcete vědět, co všechno je zajímá, než se do vesmíru vypraví? Tak čtěte dál:
Pár otázek je zde:

  • Jak velká je raketa?
  • Jak rychle poletíme?
  • Kdy poletíme?
  • Kde bude WC?
  • Co budeme jíst?
  • Jak bude vypadat Mars?
  • Za jak dlouho přiletíme zpět?
  • Musím tam vůbec jet???
  • Jak se řídí raketa, abych nenaboural?
  • Co mám ve vesmíru dělat?
  • Kdy se budu učit překonat stav beztíže?
  • Na jakou planetu poletíme?
  • Co tam budu zkoumat?
  • Proč tam vůbec letíme?
  • Kolik oblečení si mám vzít?
  • Proč jste vybrali zrovna mě?
  • Co mám udělat, když bude nějaká porucha?
  • Co nejhoršího se může stát?
  • Uvidím mimozemšťany?
  • Přežiju to?
  • Co si mám vzít na sebe pod skafandr?
  • Co si mám vzít s sebou?
  • Můžu si vzít s sebou nějaké zvíře?
  • Kolik nás poletí?
  • Jak budu spát?
  • Můžu si vzít s sebou sladkosti?
  • Kolik mám kyslíku?
  • Jaký je tam tlak?
  • Za jak dlouho se startuje?
  • Kolik mám vzít jídla?
  • Co tam budu celé dny dělat?
A plno dalších...

Ve vesmíru ještě trochu času strávíme - a zážitků bude určitě ještě plno.


Žádné komentáře:

Okomentovat