Jak vnímáme čas? Proč se něco vleče a minuta se zdá být dlouhá jako hodina? A proč příjemné věci utečou rychle?
Proč se Země točí? A kolikrát se otočí kolem své osy? A jak dlouho trvá, než Země oběhne Slunce?
Kolik je hodin v Austrálii, když je u nás poledne? A proč existují různé druhy hodin? Jaký je rozdíl mezi slunečními hodinami a těmi přesýpacími? A kdo určuje, kolik je hodin?
Kdo vymyslel čas? A kolik dní už jsme na světě?
Otázek bylo plno. Ale odpovědí taky. Celý den jsme se věnovali hodinám. Děti přinesly svoje - doma vyrobené. Každý si dneska odnesl knihu o čase. Podívejte se, jak jsme se dneska měli:
Nejdřív každý představil svoje hodiny, které děti vyráběly doma v rámci týdenního domácího úkolu:
A pak - po povídání, čtení a diskusích - si každý vybral, z čeho poskládá SVOU knížku o čase a hodinách. Na výběr toho bylo plno:
Dali jsme se do práce.
Mezitím ve třídě vznikla výstava hodin - moc oceňuji všechny děti a rodičům děkuji za pomoc.
Knížky se pomalu dávají dohromady...
A teď ještě odprezentovat, co je pro nás důležité. Proč jsme si do své knihy vybrali právě to, co jsme vybrali... A ukázat to, že naše kniha má i tiráž, dobře zvýrazněné jméno autora i ilustrátora, někomu nechyběl ani obsah, ...
A tady je pár stránek z našich knih:
Žádné komentáře:
Okomentovat